- Zwischen August und September 2023 wurde unter Beteiligung von 508 Personen aus der Türkei eine Umfrage zur Verbraucherwahrnehmung von pflanzlichen Lebensmitteln durchgeführt.
- Die meisten Menschen halten sich nicht an eine bestimmte Diät oder einen bestimmten Ansatz und erkennen die Notwendigkeit von Flexibilität an.
- Bitki bazlı gıda satın alan tüketiciler, bunları düzenli olarak diyetlerine dahil ediyor ve yarıdan fazlası geçen yıl bitki bazlı gıda tüketimini artırdı. Tüketicilerin %59’u haftada birden çok, %18’i haftada bir kez, %13’ü birkaç haftada bir, %7’si birkaç ayda bir ve %2’si yılda bir bitki bazlı gıda tüketiyor.
- Önceki yıla (2022) kıyasla tüketicilerin %44’ünün bitki bazlı gıda tüketimi artarken; %17’sinin azaldı, %38’inin ise tüketimi değişmedi. %67’si yemek servisinde bitki bazlı gıdalar tüketiyor.
- %90’ı bitki bazlı gıdaları beğenirken; %9’u ne beğeniyor ne de beğenmiyor, %1’i ise beğenmiyor.
- Bitki bazlı gıdaları hayvansal diyetine destek olarak tüketenlerin oranı %56 iken; %42’si ikamesi olarak, %2’si diğer sebeplerden dolayı tüketiyor.
- Besserer Geschmack, niedrigere Preise und ein größerer Ernährungsnutzen werden die Verbraucher in der Türkei dazu bewegen, mehr pflanzliche Lebensmittel zu essen. Die Wahrnehmung, dass pflanzliche Lebensmittel gesünder sind als tierische, beeinflusst ebenfalls die Kaufentscheidungen.
- Die wichtigsten Definitionen, die zum Kauf motivieren, beziehen sich auf die ernährungsphysiologischen Vorteile. Die Verbraucher sind jedoch sehr unterschiedlich, wobei jeder Einzelne im Durchschnitt zwei verschiedene Definitionen wählt.
- Die Hälfte der pflanzlichen Verbraucher in der Türkei ist sich des Nährwerts von Lebensmitteln bewusst. Die Verbraucher erwarten, dass pflanzliche Lebensmittel die gleichen Nährstoffe enthalten, aber es besteht ein Dilemma, ob sie erwarten, dass sie die gleiche Art oder Menge an Nährstoffen liefern.
- Tüketicilerin %52’si bitki bazlı gıdaların besin içeriğinin farkında.
- %37’si bitki bazlı gıdaların yalnızca hayvan bazlı gıdalarla aynı türde besinleri sağlamasını bekliyorken; bitki bazlı gıdaların yalnızca hayvansal gıdalarla aynı miktarda besin sağlamasını bekliyor. %25 ise bitki bazlı gıdaların, hayvansal gıdalarla aynı türde ve miktarda besin maddesi sağlamasını bekliyor.
- Her 5 tüketiciden 3’ü (%62) bitki bazlı gıdaların kendileri için hayvansal gıdalardan daha iyi olduğunu düşünüyor. Tüketiciler özellikle kalori yoğunluklarının veya kolesterollerinin daha düşük olduğuna inanıyor ve bu da bu algıya katkıda bulunuyor. Özellikle bitki bazlı süt ürünlerinin sos/çeşnilerle birlikte muadillerine en sağlıklı alternatif olduğu düşünülmektedir.