• Entre agosto y septiembre de 2023 se llevó a cabo una encuesta sobre la percepción de los consumidores de alimentos de origen vegetal en la que participaron 508 personas de Turquía.
  • La mayoría de las personas no se ciñen a una sola dieta o enfoque y reconocen la necesidad de flexibilidad.
  • Bitki bazlı gıda satın alan tüketiciler, bunları düzenli olarak diyetlerine dahil ediyor ve yarıdan fazlası geçen yıl bitki bazlı gıda tüketimini artırdı. Tüketicilerin %59’u haftada birden çok, %18’i haftada bir kez, %13’ü birkaç haftada bir, %7’si birkaç ayda bir ve %2’si yılda bir bitki bazlı gıda tüketiyor.
  • Önceki yıla (2022) kıyasla tüketicilerin %44’ünün bitki bazlı gıda tüketimi artarken; %17’sinin azaldı, %38’inin ise tüketimi değişmedi. %67’si yemek servisinde bitki bazlı gıdalar tüketiyor.
  • %90’ı bitki bazlı gıdaları beğenirken; %9’u ne beğeniyor ne de beğenmiyor, %1’i ise beğenmiyor.
  • Bitki bazlı gıdaları hayvansal diyetine destek olarak tüketenlerin oranı %56 iken; %42’si ikamesi olarak, %2’si diğer sebeplerden dolayı tüketiyor.
  • Un mejor sabor, precios más bajos y mayores beneficios nutricionales motivarán a los consumidores turcos a consumir más alimentos vegetales. La percepción de que los alimentos vegetales son más sanos que los de origen animal también influye en las decisiones de compra.
  • Las principales definiciones que motivan la compra están relacionadas con las ventajas nutricionales. Sin embargo, los consumidores son dispersos y cada individuo elige por término medio dos definiciones distintas.

  • La mitad de los consumidores turcos de alimentos vegetales son conscientes del valor nutricional de los alimentos. Los consumidores esperan que los alimentos de origen vegetal contengan los mismos nutrientes, pero existe el dilema de si esperan que aporten el mismo tipo o cantidad de nutrientes.
  • Tüketicilerin %52’si bitki bazlı gıdaların besin içeriğinin farkında.
  • %37’si bitki bazlı gıdaların yalnızca hayvan bazlı gıdalarla aynı türde besinleri sağlamasını bekliyorken; bitki bazlı gıdaların yalnızca hayvansal gıdalarla aynı miktarda besin sağlamasını bekliyor. %25 ise bitki bazlı gıdaların, hayvansal gıdalarla aynı türde ve miktarda besin maddesi sağlamasını bekliyor.
  • Her 5 tüketiciden 3’ü (%62) bitki bazlı gıdaların kendileri için hayvansal gıdalardan daha iyi olduğunu düşünüyor. Tüketiciler özellikle kalori yoğunluklarının veya kolesterollerinin daha düşük olduğuna inanıyor ve bu da bu algıya katkıda bulunuyor. Özellikle bitki bazlı süt ürünlerinin sos/çeşnilerle birlikte muadillerine en sağlıklı alternatif olduğu düşünülmektedir.
Comparte.

Los comentarios están cerrados.

es_ESEspañol