Close Menu
Bitkiden.org.tr
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
    • Biz Kimiz?
    • Misyon
    • Vizyonumuz
    • Yönetim Kurulu
    • Amacımız
  • Haberler & Duyurular
    • Bizden Haberler
    • Basında Biz
    • Dünyadan Gelişmeler
    • Duyurular & Etkinlikler
  • Bitki Bazlı Gıdalar
  • Sürdürülebilirlik
  • Sözlük
  • Blog
  • İletişim
  • Türkçe
    • Türkçe
    • English
Son Yazılar

aa.com.tr | Türkiye’nin bitki bazlı gıdalardaki potansiyeli artıyor

24 Kasım 2025

Türkiye Gazetesi | Sokak lezzetleri kabusunda korkunç zincir: Midye, kokoreç ve kumpir

17 Kasım 2025

Gıda2000 Dergisi | BİTKİDEN Kahve Çalışma Grubu kuruldu

10 Kasım 2025
Bitkiden.org.tr
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
    • Biz Kimiz?
    • Misyon
    • Vizyonumuz
    • Yönetim Kurulu
    • Amacımız
  • Haberler & Duyurular
    • Bizden Haberler
    • Basında Biz
    • Dünyadan Gelişmeler
    • Duyurular & Etkinlikler
  • Bitki Bazlı Gıdalar
  • Sürdürülebilirlik
  • Sözlük
  • Blog
  • İletişim
  • Türkçe
    • Türkçe
    • English
Bitkiden.org.tr
Anasayfa » aa.com.tr | Türkiye’nin bitki bazlı gıdalardaki potansiyeli artıyor
Basında Biz

aa.com.tr | Türkiye’nin bitki bazlı gıdalardaki potansiyeli artıyor

Bitkiden | Bitki Bazlı GıdalarBy Bitkiden | Bitki Bazlı Gıdalar24 Kasım 2025Updated:24 Kasım 2025Yorum yapılmamış3 Mins Read
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
Paylaş
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email
Bitki Bazlı Gıdalar Derneği (BİTKİDEN) Yönetim Kurulu Başkanı Ebru Akdağ, “Türkiye’nin tüketici, iç pazar ve ihracat açısından büyük bir potansiyeli var çünkü biz hala Avrupa’ya göre genç bir jenerasyonuz.” dedi.

Türkiye'nin bitki bazlı gıdalardaki potansiyeli artıyor

Bitki Bazlı Gıdalar Derneği (BİTKİDEN) Yönetim Kurulu Başkanı Ebru Akdağ, Türkiye’nin zengin bitki

çeşitliliğine işaret ederek, “Türkiye’nin tüketici, iç pazar ve ihracat açısından büyük bir potansiyeli var

çünkü biz hala Avrupa’ya göre genç bir jenerasyonuz. Genç kuşaklar bu ürünlere daha fazla ilgi

duyuyorlar.” açıklamasında bulundu.

Akdağ, Uluslararası Bitki Bazlı Gıdalar Birliğinin desteğiyle sürdürdükleri çalışmalar kapsamında

Türkiye’nin bitki bazlı gıdalara ilişkin politika raporunun hazırlanması, kamuoyunun bilinçlendirilmesi,

paydaşların bir araya getirilmesi ve sektördeki zorlukların belirlenerek çözüm yollarının

geliştirilmesini hedeflediklerini söyledi.

BİTKİDEN olarak, sürdürülebilir gıda sistemine geçişte bilimsel yaklaşımı, teknoloji desteğini

ve çok paydaşlı işbirliklerini merkeze aldıklarını aktaran Akdağ, Türkiye’nin alternatif protein

alanındaki kapasitesini artırma, katma değeri yüksek ürün geliştirme ve bu alanda politika önerileri

oluşturma hedefiyle yürütülen projelerde paydaş olarak yer aldıklarını anlattı.

“Genç kuşaklar bu ürünlere daha fazla ilgi duyuyorlar”

Akdağ, bitki bazlı gıdalarda son dönemde en hızlı yatırım ve gelişimin Avrupa’da olduğuna

dikkati çekerek, şunları kaydetti:

“Başta Danimarka olmak üzere Avrupa ülkeleri bu alanda gıda politikaları oluşturuyor.

Biz de ulusal bir politika oluşturmalıyız. Bu konuda Türkiye’nin gideceği daha çok yol var

ama potansiyeli çok yüksek. Türkiye’nin tüketici, iç pazar ve ihracat açısından büyük bir

potansiyeli var çünkü biz hala Avrupa’ya göre genç bir jenerasyonuz. Genç kuşaklar

bu ürünlere daha fazla ilgi duyuyorlar.

Dünya genelinde de bitki bazlı beslenme özellikle genç kuşaklar arasında öne çıkıyor.

Araştırmalar, Z ve Y kuşaklarının bitki bazlı gıdalara daha fazla ilgi gösterdiğini ortaya koyuyor.

Büyük bir iç pazarımız var, öte yandan ihracatta öncü olabiliriz. Ülkemiz, biyolojik çeşitlilik

bakımından dünya çapında nadir bir konuma sahip, yaklaşık 12 bin bitki türüne

ev sahipliği yapıyor, bunun neredeyse 4 bini endemik.”

Şirketler tarafında bu alanda da çalışmaların olduğuna değinen Akdağ, startuplarda çok

fazla çalışma olduğunu, bu alanda küçük, butik çok fazla üretici bulunduğunu ve

bunların yatırım bulması durumunda çok daha büyüyebileceğini dile getirdi.

Akdağ, şu anda halihazırda büyük olan üreticilerin de bitkisel ürün çalışmasının olduğuna

işaret ederek, “Çoğu da çıkarmış durumda. AR-GE çalışmaları, yatırımlar devam ediyor.

Tabii burada zemin oluşması gerekiyor. Biraz daha önünü açıcı regülasyonlara ihtiyaç var.

Tüketici talebi için de tüketicinin bunları anlaması ve tanıması gerekiyor.” ifadelerini kullandı.

Hayvansal ürün üreticilerinin halihazırda var olan portföyünü bitki bazlı ürünlerle

genişletebileceğine, sektörde daha rekabetçi olmak için fırsatları olduğuna dikkati çeken Akdağ,

şöyle devam etti:

“Gıda sektöründe hayvansal veya bitkisel ayrı gemilerde değil, aynı gemide. Bunlar birbirini

destekleyerek ilerleyebilecek şeyler. Dolayısıyla burada bir rekabet veya birbirini ezmek değil de bir

el sıkışarak ‘Tüketici, ülke, ekonomi için neler yapabiliriz?’ diye bakmak gerekir.”

Paylaş. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
Bitkiden | Bitki Bazlı Gıdalar
  • Website

SON YAZILAR

Türkiye Gazetesi | Sokak lezzetleri kabusunda korkunç zincir: Midye, kokoreç ve kumpir

17 Kasım 2025

Gıda2000 Dergisi | BİTKİDEN Kahve Çalışma Grubu kuruldu

10 Kasım 2025

igfhaber | BİTKİDEN, Dünya Vegan Günü’nde bitki bazlı beslenmenin önemine dikkat çekti

3 Kasım 2025
Leave A Reply Cancel Reply

Son Yazılar

Bitki Bazlı Gıdalar Nedir?

31 Ağustos 202477

Habertürk.com | Tavuk yiyen erkek dişileşir mi? Sosyal medyada yayılan iddialara yanıt: Bilimsel karşılığı yok

26 Mayıs 202575

Gıda ambalajları bizi kandırıyor mu? Etikette yazanlar ne anlama geliyor? İşte bir gıda mühendisinin uyarıları ve ‘Sakın almayın’ dediği ürünler

31 Ağustos 202473

Vejetaryen, vegan ve bitki bazlı beslenme

31 Ağustos 202469
Öne Çıkanlar
Basında Biz

aa.com.tr | Türkiye’nin bitki bazlı gıdalardaki potansiyeli artıyor

By Bitkiden | Bitki Bazlı Gıdalar24 Kasım 2025

Bitki Bazlı Gıdalar Derneği (BİTKİDEN) Yönetim Kurulu Başkanı Ebru Akdağ, “Türkiye’nin tüketici, iç pazar ve…

Türkiye Gazetesi | Sokak lezzetleri kabusunda korkunç zincir: Midye, kokoreç ve kumpir

17 Kasım 2025

Gıda2000 Dergisi | BİTKİDEN Kahve Çalışma Grubu kuruldu

10 Kasım 2025

Gıda Türk Dergisi | Malezya Palm Yağı Forumu (MPOF) Türkiye 2025, sektörün küresel liderlerini İstanbul’da ağırladı

5 Kasım 2025
Sosyal Medya
  • Instagram
  • YouTube
  • LinkedIn
Hakkımızda
Hakkımızda
Sosyal Medya
  • Instagram
  • Youtube
  • Linkedin
Hakkımızda
  • Biz Kimiz?
  • Misyon
  • Yönetim Kurulu
  • Amacımız
Haberler & Duyurular
  • Bizden Haberler
  • Basında Biz
  • Dünyadan Gelişmeler
  • Duyurular & Etkinlikler
Bitki Bazlı Gıdalar
  • Sürdürülebilirlik
  • Sözlük
  • İletişim
© 2025 Bitkiden.org.tr - Tüm hakları saklıdır.
Gizlilik ve K.V.K.K. | Açık Rıza Metni | Aydınlatma Metni | Çerez Politikası

Aramak istediğinizi yukarı yazın ve Enter tuşuna basın. İptal etmek için Esc tuşuna basın.